zastava750

FIĆA connecting people

Generalna — Autor markodr @ 16:17

 Ja mislim da je bio septembar mesec prošle godine, kad smo ja i moji drugari izašli napolje s namerom da se provozamo do grada, uvek se nalazimo ispred jednog dragstora po imenu ''blue market'' gde kad se okupimo popijemo po jedno pivce, da vidimo šta će mo.

I tako mi se okupili kad ugledamo kako nam prilazi  jedan crnac iz Zimbabvea koji pokušava da nam nešto kaže, nismo ga baš najbolje razumeli jer je predpostavljam bio naduvan ko balon. On je pričao malo na Engleskom i malo na Francuskom, kolko ja znam da je Zimbabve bila Francuska kolonija pa možda zato. Priča je bila sledeća (ispričaću vam je sa prevodom na srpskom). Ea momci lep auto ja sam u srbiji tri meseca i nikad nisam video ovakvo auto, kakvo je ime automobila, mi mu kažemo fića. OOOOOuuuuuu jea Fića NICE CAR. Momci jer želite da popijete nešto, tu smo ga maksimalni ispoštovali jer ga nismo odbili. I tako donese on nama pivo jelen, što bi on reko (strong beer jea). I tu je bila opšta konverzacija sa crncem, svi su nas posmatrali, a najinteresantniji je bio crnac koji je grlio mog Fiću i nije mogao da se odlepi od njega, čak smo ga poveli i u grad sa nama (imali smo propusnicu u svim mogućim Beogratskim klubovima jer je moda da imaš bar jednog crnca u klubu)

Parkiranje ispred kluba je bilo još interesantnije od onog koje sam opisao u predhodnom članku jer svi koji su gledali, nisu se nadali da će crnac da izadje iz Fiće.

Da bi ispoštovali crnca pustili smo mu pesmu od Tony Yayo: so seductive, i on je počeo da repuje ispred kluba (malo je počela da me bude sramota). itd....

 

 

i tako Fića nas je upoznao sa crncem  


Opravka Fićolina i priprema za zimu

Generalna — Autor markodr @ 10:13

Došao je i taj dan kada je Fića počeo da posustaje. Za prvih osamnaest meseci posedovanja ovakvog automobila, nije bilo ulaganja oko motora, sem zamena svećica filtera goriva i ulja.Kilometraža koju sam prešao za to vreme iznosi oko 25000km. Kao što sam pomenuo u jednom od predhodnih članaka da za opravke oko auta uvek angažujem mog kuma, to sam uradio i sada (''e kume ja ću da radim ti samo nadgledaj'') šta ćeš bre ti da radiš. Parkirao sam mezimca ispred prozora i opravka je počela. Prvo smo izvadili motor koji je bio zreo za predihtavalje tj. zamenu semeringa radilice, promenu dihtunga poklopca ventila,kartera itd.Zatim je usledila promena seta kvačila (lamela, korpa, druk lager).. Posle dva dana provedenih u radionici, gde smo odneli motor, opravka se bližila kraju. Postavka motora je bila najinteresantnija, zbog toga što smo radili ispred zgrade, a šta to znači sad ću vam objasniti. U mom bloku stanove je izgradila vojska sedamdesetih godina prošlog veka.hahahaha. Nepostoji penzioner koji nije vozio Fiću. Kad je počelo ubacivanje motora oko mene i mog kuma, neću vas lagati stvorilo se jedno izmedju 10 i 160 penzionera,(došlo bi ih još više da neke nije pregazio zub vremena).I onda su usledile priče ''Mladiću ja sam Fiću vozio, ma ti se nisi ni rodio, kako je to dobar auto ehhhh samo kad se setim ja i moja baba sednemo u fiću i idemo za selo 29 novembar za svinjokolj pa ga natovarimo ali vuče Fića dobar je to auto''.I posao koji smo mogli da obavimo za 2 sata mi smo radili 8 sati (zbog penzionera koji se stajali i svako je imao da ispriča po neku priču, a mi kao podmladak morali smo da ih slušamo).I zbog toga nisam stigao da dodjem na vežbe iz Web-a, valjda se Nada neće ljutiti.. 


Nasviran do ludila

Generalna — Autor markodr @ 20:05

Dok je bila aktuelna nacionalna klasa,(750cm) fabrika motora DMB je po uzoru i licenci fijata pravila sportske glave ABARTH, Fića bi sa tako sređenim motorom dobio još 15-25ks tako da bi tada imao oko 40-45ks što i nije tako loše s obzirom na njegovu kilažu i obrada tegova na radilici bi povecali obrtni moment jednom rečju je to bila sportka mašina sa trka, punio bi taj Fica poprilično dobro. A ima i ljudi koje ja zovem egzibicionisti koji u Fiće stavljaju motore iz drugih automobila.Viđao sam stvarno svašta, a najinteresantnija budževina mi je onaj fica iz oglasa što ima motor od GTI-a 140Ks. Najbezbolnije pobolšavanje motora na fići je kada bi se u njega stavio motor od juga 45, zato što ta prepravka neiziskuje još puno dodatnih stvari koje bi bile potrebne da se odrade

 

 

 

 

sl:FIĆA SA MOTOROM OD MOTOCIKLA KAWASAKI NINJA 900cc 

 FICA SA DVE TURBINE I 200ks

 

 


brzi i besni 2

Generalna — Autor markodr @ 12:42

brzi i besni

Generalna — Autor markodr @ 12:40

Fića je auto koji spaja ljude

Generalna — Autor markodr @ 11:33
Fića je auto koji spaja ljude. U Srbiji postoji dosta udruženja ljubitelja oldtajmera, u koji se ubraja naravno i Fića. Neka udruženja su prvenstveno za određenu marku automobila, kod nas u Srbiji postoji ''klub ljubitelja Fiće Zemun'' i kolko ja znam ''udruženje ljubitelja Fiće Kragujevac''.Cilj ovih grupa je da na okupljanjima predstaviš svoj automobil, razmena iskustva nije na odmet, saveti ,razmena delova, a najvažniji cilj ovakvih grupa je sklapanje prijateljstva a ponekad dodje i do sklapanja brakova. Okupljanja se obično završavaju vožnjom po gradu i kruženjem oko kalemegdana. Jedno od većih okupljanja u Beogradu se održava kod hale LIMES, bio sam par puta, i kući sam se vraćao pun utisaka.Na tim skupovima sam video prve Fiće (još sa onim kontra vratima) koji su stari po četrdeset i više godina, a izgledaju kao da su izašli iz fabrike. Na skupovima se često pojavljuje i Fića ABARTH 1000TCR ja mislim da je to jedini u Srbiji možda čak i u bivšoj Jugi taj model sam našao na internetu u nekim činimi se ruskim autooglasima i koštao je kolko se ja sećam oko 35000 eur-a. I još jedan Fića mi je zapao za oko to je Fića zlatne boje, sa niklovanim branicima, rozetnama i felnama unutra je fabrički. Ali boja tog Fiće, ma to je savršenstvo, to nije ono kao otero sam auto kod farbara i on mi ga ofarbao za 400eura i kao sad je to dobro, to je tolika pažnja posvećena farbanju tog fiće da je to, kao kad bi oterao audi A6 i rekao ofarbajte ga u zlatno znači nema fušarenja,tako izgleda taj Fića.

Fica vs BMW

Generalna — Autor markodr @ 12:30

Utisak koi ostavlja Fića kada izađeš uveče u grad

Generalna — Autor markodr @ 12:25

Neposredno pošto je Fića izašao od farbara, ma nije prošlo ni dva dana bila je subota kolko se ja sećam dogovorim se ja sa mojim drugarom da idemo uveče u grad.Okrenem broj telefona rezervišem sto u jednom Beogradskom klubu gde se skupljaju beogradski mangupi, tamo su nas na parkingu čekale naše drugarice koje nisu imale predstavu kojim kolima dolazimo.Da bi predstavio ovaj auto moraš biti šmekerski obučen inače bi izgledao ko neki Ljakse koji ima Fiću koji mu služi do prodavnice i nazad, pa je kao skupio pare i došao u Beograd u noćni provod.Tačno ispred tog kluba nalazi se VIP parking za one koji su dobri sa gazdom, da nepričam dalje o tome kako ja imam tu parking mesto to i nije bitna stvar.

23:30 gužva na ulazu ja sa mojim Fićom ulazim na parking (nepostoji osoba koja nas nije gledala u tom trenutku) parkiram Fiću između Hummer-a H2 i audi-a  A6 izlazimo iz auta pod reflektorima odbijao se cakl fiće, pozdravimo se sa drugaricama i uđemo preko reda u klub.Dok smo ulazili čuli smo pozitivne komentare.Sada sledi vrhunac cele priče, kada smo ušli u klub svatio sam da sam zaboravio mobilni u kolima, krenuo sam da se vraćam do kola kad ono ispred kola stoje neki nepoznati likovi i slikaju se sa Fićom koji je bio parkiran izmedju dva luksuzna automobila to slikanje je trajalo nekih 10 minuta i kad su završili ja ih pitam jel mogu da prođem samo do kola da uzmem mobilni.E tu sam se zaj... ostao sam još pola sata da im objašnjavam gde sam kupio ficu kolko me je izašlo farbanje, jel znam nekog ko prodaje Fiću i tako dalje... Vratim se ja u klub ma nije prošlo ni pola sata prilazi mi neki lik i zagrli me i počne da se dere ''BRATE MOJ JER TI VOZIŠ FIĆU TI SI NAJAČI LIK KOG SAM UPOZNAO'' Pa onda krene da zove drugare eeeee ovaj lik vozi Fiću aaaa pa opet vi ste najači sad ću da vas častim pićem i meni tu pukne film i kažem časti nas pićem, ja mislio on se šali kad ono stvarno.I tako prvi izlazak sa Fićom je prošao dobro još sam dobio i turu pića .


E a sad cu vam malo pričati o mom Fići.

Generalna — Autor markodr @ 14:06

Na mene veliki utisak je ostavio naš kultni film ''Nscionalna klasa''. Taj film sam gledao oko pedeset puta i sve sto sam stariji sve vise mi se sviđa i sve vise pronalazim sebe u tom filmu.Vozačku dozvolu posedujem već šest godina za to vreme promenio sam 7 automobila.I tako jednog dana dođem na ideju da kupim fiću.Listao sam oglase i tražio na internetu skoro pola godine dok nisam pronašao fiću koji je u solidnom stanju, to je veoma teško zbog toga što je to star auto i svi su prešli mnogo kilometara i limariski su uglavnom u lošem stanju. Na leto 2008 gonine negde sredinom jula kupio sam fiću od nekog lika iz Batajnice za 300 eur-a.Fića je pre tog vlasnika bio u vlasništvu policije i u saobraćajnoj mu piše Zastava750le sup,taj Fića je 1985 godište što znači da je zadnja seria. Mnogi moji drugovi nisu verovali da ću da pazarim taj auto sve dok ga nisam doterao u blok, to veče svi su bili oduševljeni i svi su mi tražili da im dam po jedan krug tako da je to veče Fiću provozalo 10 različitih ljudi,i nije mu bilo ništa.haha.

Svi su se smejali i bili radosni zbog moje uspešne kupovine, svi sem mog kuma (autimehaničara), zato sto je on ko onaj iz serije majstorska radionica (života) i zato što je znao da cu da ga cimam za svaku sitnicu što je sasvim normalno kumovi smo.Onda je počelo sređivanje auta menjanje semeringa biksnovanje trapa, rađenje limarije tamo gde je počela da izbija rđa, menjanje amortizera (skuplji nego kod golfa). I tako sam potrošio još oko 200eura. 

Nemam više vremena da pisem tako da ću objaviti članak nešto kasnije o mojim putešestvijima,  i izlascima u grad  

 

 


Fiće su se vozile u "Nacionalnoj klasi"

Generalna — Autor markodr @ 11:39

-Do 1965. klasa 850 ccm

-Od 1965 do 1968. klasa 800 ccm

-Od 1968. klasa 780 ccm

-Od 1969. 785 ccm (reli)

-Od 1970. 785 ccm (kružne trke)

-Od 1971. 785 ccm (brdske trke)

-Od 1983. 850 ccm -Od 1984

. 850 ccm grupa A (reli)

-Od 1985. 850 ccm grupa A (kružne trke)

-Od 1987. 850 ccm grupa A (brdske trke)

-1990. poslednja trka u Nišu

Pošto se ime "Nacionalna klasa" vezuje uz usvajanje radne zapremine od 785 ccm, tačna godina bi bila 1969.  Čuveni Italijanski vozač Valter Dona bio je sedamdesetih godina 20-tog veka prava zvezda u evropskom šampionatu za turističke automobile grupe 2. Na beogradskom "Ušću" gostovao je 1971. demonstrirajuci novi FIAT "128" preradjen kod Trivelata i publiku oduševio bravuroznom vožnjom i mogućnostima automobila. Posle trke, odgovarajući na novinarsko pitanje šta misli o našim trkama rekao je: "Čini mi se da su vaši vozači u višim klasama uglavnom preterano oprezni, neki čak deluju stilom vožnje i strašljivo. Ali su zato ovi u Nacionalnoj klasi prave kamikaze! To još nigde nisam video".

 Baš zbog visoke cene, većina originalnih automobila je kupovana polovna iz inostranstva, a kao pomoć domaćim automobilistima, fabrika ”21. maj” iz Beograda, koja je izrađivala motore za Zastavu 750, u proizvodni program je ubacila i sportski agregat DMB 850 S koji je pravljen po ugledu na Abarth. Ovaj motor je razvijao 40 KS i bio veoma lak za ugradnju, dok mu je cena iznosila 6.600 tadašnjih novih dinara. Stoga, ne treba da čudi to da su praktično svi velikani automobilskog sporta kod nas, prva trkačka iskustva i slavu stekli baš na modelima Abarth 

 
Kao što je već rečeno, popularnost Abartha u Jugoslaviji bila je izuzetna. Iako je samo nekolicina pravih i originalnih italijanskih primeraka zaista bilo na našim prostorima, samo ime je simbolizovalo ”doterane” Fiće i auto-sport u bivšoj Jugoslaviji. Razlog ovako velikoj popularnosti je jasan, imajući u vidu da je Abarth bio samo malo jača verzija našeg nacionalnog vozila koje je mnogima još uvek u srcu, a osim toga, dugo vremena se samo ovaj automobil vozio u svim vrstama auto-sporta. 



Karakteristike Zastave750

Generalna — Autor markodr @ 17:00

Opste karakteristike zastave 750 FICA

Samonoseca karoserija ima zadatak da tockove zajedno sa sistemom vesanja i elementima amortizacije spoji u jednu celinu da bi se omogucilo normalno kretanje automobila uz udoban smestaj putnika. Karoserija Zastave 750 omogucava da se cetiri odrasle osobe ubobno smeste, prostor za prtljag je predvidjen izpod prednjeg poklopca automobila, ovde doduse ima mesta samo za tasne i kutije ali zato postoji jos dovoljno mesta za kofer iza naslona zadnjeg sedista. Na mnogim delovima automobila lim je zamenjen staklenim povrsinama, to nije ucinjeno radu ustede na tezini automobila posto znamo da je staklo teze od lima automobilske karoserije, nego u cilju postizanja vece vidljivosti u svim pravcima sto veoma utice na bezbednost u voznji. Vidljivost i preglednost u svim pravcima je usled toga besprekorna staklene povrsine su izradjene od sigurnosnog stakla koji se pri ostecenju raspada u parcice bez ostrih uglova. Grejanje kod ovog automobila je inzvanredno ako radi, za grejane sluzi jedan deo vazduha koji pomocu venilatora potisnut izlazi kroz hladnjak motora gde je zagrejan a inace normalno odlazi iz prostora za smestanje motora ispod auta.Ako se rucica smestena ispod zadnjeg sedista povuce u pogon se pusta grejanje, onda topao vazduh struji prema prednjem delu vozila kroz tunel koji se nalazi na patosu automobila .

  

zastava 750

Generalna — Autor markodr @ 19:26
1960. godine Zastava je počela sa proizvodnjom ovog modela po licenci Fiat 600D, i proizvodnja je trajala do 1985. godine. Prvo je proizveden 600D, sa motorom od 633ccm, to je bila protivna serija Fiata u Jugoslaviji! Od 1962. godine počinje proizvodnja Zastava 750, vozila vrlo sličnom Fiat 600D. U tom trenutku produktivnost i tehnološki razvoj u fabrici Zastava identičan je Fiatovim fabrikama. Razlike nastaju 1970. godine, kada Fiat prestaje sa proizvodnjom ovog modela. Prvi model je bila Zastava 750M, ustvari Fiat 600E, sa novim motorom od 795ccm, termostatom i zatvorenim sistemom za hladjenje. Zatim dolazi model Zastava 750S, sa promenjenim enterijerom, novi sat i volan koji su preuzeti iz Fiata 126. 
Zastava 750 Special nastaje 1979., nov i jači motor od 22 kW, omogućavao je ovom mališanu maksimalnu brzinu od 120 km/h. 1980. godine na beogradskom sajmu prestavljen je model Zastava 850 , to je u osnovi isti automobil kao 750S, ali sa većim i jačim motorom od 843ccm i 23,4kW preuzet iz Fiata 850, koji je imao maksimalnu brzinu od 125 km/h. Od tada počinje proizvodnja ovog modela u sledećim verzijama: 
-Zastava 750 L / 850 L 
-Zastava 750 LE / 850 LE 
-Zastava 750 SC / 850 SC 
1985. godine poslednji "Fica" je proizveden. 
 Definitivno Fića je bio presudan za široku motorizaciju Jugoslavije, to je automobil koji je bio u sastavu policije, hitne pomoći i vojske, vozilo koje je godinama bilo jedino za obuku novih vozača. 04. april 2000. godine na beogradskom sajmu "Zastava 750", odnosno popularni "fića" proglašen je za autmobil veka i milenijuma po izboru vozača u Srbiji.  


Čestitamo!

Generalna — Autor markodr @ 18:10
Ukoliko možete da pročitate ovaj članak, uspešno ste se registrovali na Blog.rs i možete početi sa blogovanjem.

Powered by blog.co.yu