zastava750

06 Nov, 2009

Fiće su se vozile u "Nacionalnoj klasi"

Generalna — Autor markodr @ 11:39

-Do 1965. klasa 850 ccm

-Od 1965 do 1968. klasa 800 ccm

-Od 1968. klasa 780 ccm

-Od 1969. 785 ccm (reli)

-Od 1970. 785 ccm (kružne trke)

-Od 1971. 785 ccm (brdske trke)

-Od 1983. 850 ccm -Od 1984

. 850 ccm grupa A (reli)

-Od 1985. 850 ccm grupa A (kružne trke)

-Od 1987. 850 ccm grupa A (brdske trke)

-1990. poslednja trka u Nišu

Pošto se ime "Nacionalna klasa" vezuje uz usvajanje radne zapremine od 785 ccm, tačna godina bi bila 1969.  Čuveni Italijanski vozač Valter Dona bio je sedamdesetih godina 20-tog veka prava zvezda u evropskom šampionatu za turističke automobile grupe 2. Na beogradskom "Ušću" gostovao je 1971. demonstrirajuci novi FIAT "128" preradjen kod Trivelata i publiku oduševio bravuroznom vožnjom i mogućnostima automobila. Posle trke, odgovarajući na novinarsko pitanje šta misli o našim trkama rekao je: "Čini mi se da su vaši vozači u višim klasama uglavnom preterano oprezni, neki čak deluju stilom vožnje i strašljivo. Ali su zato ovi u Nacionalnoj klasi prave kamikaze! To još nigde nisam video".

 Baš zbog visoke cene, većina originalnih automobila je kupovana polovna iz inostranstva, a kao pomoć domaćim automobilistima, fabrika ”21. maj” iz Beograda, koja je izrađivala motore za Zastavu 750, u proizvodni program je ubacila i sportski agregat DMB 850 S koji je pravljen po ugledu na Abarth. Ovaj motor je razvijao 40 KS i bio veoma lak za ugradnju, dok mu je cena iznosila 6.600 tadašnjih novih dinara. Stoga, ne treba da čudi to da su praktično svi velikani automobilskog sporta kod nas, prva trkačka iskustva i slavu stekli baš na modelima Abarth 

 
Kao što je već rečeno, popularnost Abartha u Jugoslaviji bila je izuzetna. Iako je samo nekolicina pravih i originalnih italijanskih primeraka zaista bilo na našim prostorima, samo ime je simbolizovalo ”doterane” Fiće i auto-sport u bivšoj Jugoslaviji. Razlog ovako velikoj popularnosti je jasan, imajući u vidu da je Abarth bio samo malo jača verzija našeg nacionalnog vozila koje je mnogima još uvek u srcu, a osim toga, dugo vremena se samo ovaj automobil vozio u svim vrstama auto-sporta. 



Komentari

  1. Dobr je vica starija verzija vise se ne proizvodi...

    Autor milosepo4208 — 06 Nov 2009, 20:14

  2. da,da, sada si me podsetio: abart, kako se to culo ;)

    Autor doberman — 13 Nov 2009, 23:56


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu